Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiler tarafından eser, taşıma, simsarlık, sigorta, vekâlet, bankacılık ve benzeri sözleşmeler de dâhil olmak üzere her türlü sözleşme ve hukuki işlemi akdeden tüketicinin satın almış olduğu ürün veya hizmetten dolayı yaşanacak hak kayıplarını engelleyebilmek için tüketicilerin korunması gerekmektedir. Tüketicilerin ürün ve hizmet almak için başvurdukları imkanların günümüz koşullarındaki gelişimi dolayısıyla, tüketiciler satın alınan ürün ve hizmetlerden dolayı, yanılabilmekte ve hak kayıplarına uğrayabilmektedir. Hak kayıplarının önlenebilmesi amacıyla da tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerinde yaşanacak muhtemel uyuşmazlıklar çözülmeye çalışılmaktadır.
1. Ayıplı mal ve hizmetten doğan hukuki uyuşmazlıklar konusunda açılabilecek davalar ve bu konuda verilebilecek danışmanlık hizmeti
2. Konut alım ve satımından kaynaklanan tüketici sorunlarına yönelik dava açılması
3. Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemesine yapılabilecek başvurular
4. Şirketlerin tüketici mevzuatı konusunda bilgilendirmesi
5. Mal ve hizmet satışına ilişkin sözleşme ve işlemlerin tüketici mevzuatı ve hukuka uygunluğu hakkında hukuki destek sağlanması